Η MAC Cosmetics έχει υπάρξει σταθμός στο χώρο του μακιγιάζ. Ήταν αυτή που ξεκίνησε τις περισσότερες πρωτοπορίες και κατέρριψε τα στερεότυπα που κυριαρχούσαν στον τομέα. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ήταν ο Che Guevara του μακιγιάζ. Τόλμησε να λανσάρει προϊόντα σε αποχρώσεις που αποτελούσαν ταμπού μέχρι τότε. Μωβ έντονες σκιές ματιών, μαύρα κραγιόν, γενικότερα προϊόντα που απέπνεαν δυναμισμό και αυτοπεποίθηση. Θεωρούνταν ανέκαθεν high-end brand, αλλά οι περισσότεροι καταναλωτές την έκαναν την αμαρτία τους, ανεβάζοντας το budget τους για τα προϊόντα αυτά.
Η MAC άγγιξε το απόγειο της όταν κυκλοφόρησε το Viva Glam Lipstick με κύριο πρόσωπο της καμπάνιας τον Ru Paul. Αυτό ήταν που έκανε τον ίδιο καθώς και τη MAC διάσημη σε παγκόσμιο επίπεδο. Όλα τα έσοδα από τις πωλήσεις κάθε απόχρωσης κραγιόν της συλλογής πήγαιναν σε έρευνες για τον HIV/AIDS. Οι drag queens, τα transsexual άτομα, όπως και όσοι ήθελαν να ασχοληθούν με το μακιγιάζ “υμνούσαν” τη MAC.
Με τον καιρό άρχισαν να εμφανίζονται στην αγορά νέα brands, όπως η Urban Decay, η Makeup forever και η Too Faced, που ακολούθησαν το δρόμο του εναλλακτικού και επαναστατικού μακιγιάζ. Επίσης, μερικά drugstore brands, όπως η Maybelline, η Loreal και η Revlon, αναβαθμίστηκαν και μπορούσαν πλέον να ανταγωνιστούν ισάξια τα ακριβά προϊόντα της MAC. Όσο περνούσαν τα χρόνια όμως, η MAC επέμεινε στην κυκλοφορία και επανακυκλοφορία των ίδιων προϊόντων, gel eyeliner, settings spray, highlighter.
Το πρώτο stepback για την κολοσσό αυτή εταιρεία ήταν όταν έμεινε αδρανής σε όλες τις φορές που άλλα brands αντέγραφαν τα επιτυχημένα προϊόντα της και βελτίωναν τις ατέλειες που είχαν τα υπόλοιπα. Αντί να αντιδράσει και να φέρει κάτι καινούργιο στο τραπέζι, έκατσε πίσω και παρακολούθησε τις άλλες εταιρείες να κερδίζουν έδαφος με βάση τα δικά της υλικά.
Μια ακόμη σημαντική αιτία που οδήγησε στη παρακμή της MAC απετέλεσε το γεγονός ότι δεν ήταν cruelty free. Δεδομένης της ραγδαίας ανάπτυξης του veganism και των δικαιωμάτων των ζώων, όφειλε να κάνει τις αναγκαίες τροποποιήσεις στη διαδικασία παραγωγής των προϊόντων της ώστε να ταιριάζει στις νέες τάσεις και τη νέα πραγματικότητα. Εξαιτίας του ότι παρήγαγε αλλά και πωλούσε τα προϊόντα της στην Κίνα, έπρεπε να υπακούσει στους κανόνες της κινεζικής αγοράς που επέβαλαν την δοκιμή των προϊόντων σε ζώα, μάλιστα τη στιγμή που άλλα brands που έδρευαν σε άλλες χώρες είχαν υιοθετήσει την cruelty free ιδεολογία και βρίσκονταν στη κορυφή των προτιμήσεων των καταναλωτών.
Ο κόσμος άρχισε να οργανώνει τις αγορές του γύρω από τις αξίες και τα πιστεύω του, πράγμα που έβλαψε τη MAC αφού οι φήμες για τη δοκιμή των προϊόντων της σε ζώα όχι μόνο φούντωναν αλλά αποδεικνύονταν αληθείς.
Μάλιστα, με τις πολλές συνεργασίες που έχει κάνει η MAC, ήρθε και η αμφισβήτηση του κόσμου, αφού πλέον οι καταναλωτές μπορούσαν να αναγνωρίσουν αν ένα προϊόν άξιζε τα χρήματα του και αν ήταν αληθινή συνεργασία ή απλώς μια ακόμη flopped ιδέα. Για παράδειγμα, αν ρίξουμε μια ματιά στη συλλογή MAX x Sims, θα καταλάβουμε ότι τα χρώματα της παλέτας σκιών δεν έχουν καμία σχέση με το Sims. Τυχαίο ή όχι, το beauty community δεν το έχωσε κάτω από το τραπέζι.
Ουσιαστικά, αυτό που συνέβη ήταν ότι ,παρά το γεγονός ότι η MAC Cosmetics ήταν κορυφή στο χώρο του μακιγιάζ και πρότυπο για όλα τα αναδυόμενα brands, εμφανίστηκαν νέες εταιρείες που διάβασαν το τι ψάχνει η αγορά την συγκεκριμένη περίοδο και κατάφεραν να βρεθούν από την αφάνεια στη δόξα με πολύ γρήγορους ρυθμούς, ενώ η MAC δεν μπόρεσε ή δεν ήθελε να ανταποκριθεί στις καινούργιες καταναλωτικές συνθήκες και στη στροφή που έπαιρνε η αγορά.
Τώρα πια η MAC Cosmetics αντιμετωπίζεται ως overpriced, αλλά οι καταναλωτές πολλές φορές επιστρέφουν στα OG, ride or die προϊόντα της, όπως το Fix splash settings spray. Μάλιστα, αρκετά άτομα που έχουν εργαστεί ως πωλητές στη MAC δήλωσαν ότι μπορεί να έπαιρναν πολλά δωρεάν προϊόντα ή να είχαν εκπτωτικούς κωδικούς για αυτά ,αλλά στο τέλος της μέρας δεν θα αγόραζαν κάτι από το MAC booth.
Εσύ πιστεύεις ότι η MAC θα κάνει comeback ή θα συνεχίσει την καθοδική της πορεία, αφήνοντας τις άλλες εταιρείες να την ποδοπατούν και ελπίζοντας σε ένα θαύμα ή μια viral συνεργασία;; Αυτό θα το δούμε.