Η θέση της γυναίκας στη φωτογραφία κατά τη σύγχρονη εποχή είναι ένα ζήτημα αμφιλεγόμενο που εγείρει πολλά ερωτηματικά. Σήμερα, όπου η fast fashion προσπαθεί να πουλήσει τα προϊόντα της προς πάσα κατεύθυνση, επηρεάζει όχι μόνο το καταναλωτικό κοινό, αλλά δημιουργεί συνολικά τη τάση του να «πουλάμε» τον εαυτό μας. Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Τα ίδια τα social media πείθουν πως ακόμα και γυναίκες, εκτός σόου μπιζ ή εκτός του καλλιτεχνικού τομέα, ποζάρουν ως μοντέλα ή προσπαθούν να το κάνουν αγωνιωδώς. Επεξεργασμένα πρόσωπα, τονισμένα χαρακτηριστικά με αφύσικο τρόπο, τραβηγμένες σιλουέτες και εντυπωσιακά φίλτρα αποτελούν το starter pack σχεδόν κάθε έφηβης ή πετυχημένης influencer. Το αποτέλεσμα όλων αυτών εκτείνεται από τραγελαφικές φωτογραφίες έως και σχεδόν χυδαίες απεικονίσεις.
Φυσικά, δεν είμαστε εδώ για να κουνήσουμε το δάχτυλο στη γυναίκα μετά από τόσους αιώνες καταπίεσης και να τη στριμώξουμε σε ένα συντηρητικό πλαίσιο, από το οποίο χρειάστηκαν πολλοί αγώνες για να μπορέσει έστω και λίγο να απελευθερωθεί. Το μόνο που αναρωτιέμαι είναι, αν απλά η γυναίκα έπεσε θύμα της διαφήμισης και φωτογραφικά βιώνει μια διαφορετικού τύπου καταπίεση. Δεν εννοώ άλλη, παρά αυτήν που της υποδεικνύει να πλασάρει –οπωσδήποτε– τον εαυτό της ως προϊόν.