Μια beauty brand δημιουργήθηκε για να υποστηρίξει την προεκλογική καμπάνια ενός πρωτότυπου influencer, του Αμερικανού -τότε υποψήφιου, πλέον νεοεκλεγμένου- προέδρου των ΗΠΑ, Joe Biden.
Μια ανώνυμη ομάδα ατόμων προερχόμενων από τη βιομηχανία της ομορφιάς βρίσκονται πίσω από αυτή την ιδέα και δεν επιθυμούν να αποκαλύψουν την ταυτότητά τους για να μην τραβήξουν την προσοχή από τον κύριο σκοπό δημιουργίας της.
Η Biden Beauty κυκλοφόρησε διαδικτυακά στις 30 Σεπτεμβρίου με το ηχηρό μήνυμά της να είναι ‘’We need you to VOTE and to vote BLUE’’. Μια μάρκα ομορφιάς δημιουργήθηκε για να προτρέψει τους πολίτες να ψηφίσουν σε μια εκλογική αναμέτρηση που ήταν ιδιαίτερα κρίσιμη για το μέλλον των ΗΠΑ, προτρέποντάς τους συγκεκριμένα: “to cancel out orange for good, the only way beauty knows how — with color-correcting blue”.
Η βιομηχανία της ομορφιάς εμπνέεται από την πολιτική και πλέον πολλές είναι οι μάρκες που παίρνουν θέση, όπως είδαμε και σε προηγούμενο άρθρο.

Beauty brands όπως η Star Face και η Glossier ύψωσαν επίσης τη φωνή τους κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου αξιοποιώντας social media posts και stories για να προτρέψουν το κοινό τους να ψηφίσει. Και οι κινήσεις τους είχαν αντίκτυπο, στις φετινές εκλογές όχι μόνο σημειώθηκε το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής πολιτών από το 1900 αλλά και ειδικότερα των νέων ατόμων από τα οποία ψήφισε περίπου το 55%.

Το έντονο πολιτικό σκηνικό της Αμερικής άλλωστε είχε δημιουργήσει και τη σειρά lipstick ‘’F*ck Trump’’ της Lipslut, στην οποία προστέθηκαν 3 νέες αποχρώσεις εν όψει της προεκλογικής περιόδου 2020. Οι ταραχώδεις πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες θέλουν τις μάρκες να παίρνουν θέση και να μην στέκουν αμέτοχες στις εξελίξεις που συμβαίνουν μπροστά στα μάτια τους. Kαι όσες κάνουν αυτό το ένα βήμα παραπέρα από το να παρέχουν απλώς προϊόντα ομορφιάς προς πώληση, επαινούνται για αυτό.
Από τη μεριά των καταναλωτών, εφόσον υπάρχουν μάρκες που αυτοχαρακτηρίζονται ως βαθιά πολιτικές, με φιλανθρωπικό ή/και ακτιβιστικό υπόβαθρο και έργο, όπως η Lipslut, δημιουργείται ένας νέος προβληματισμός σχετικά με την αγορά προϊόντων ομορφιάς, ή τουλάχιστον θα έπρεπε να δημιουργείται. Η επιλογή τους αναφορικά με τις beauty brands αποκτά και μια πολιτική χροιά καθώς μέσα από τις αγορές τους επιλέγουν να στηρίξουν έναν συγκεκριμένο σκοπό που ενσαρκώνεται μέσα από το λανσάρισμα σειρών προϊόντων ή και από την ίδια την ύπαρξη της μάρκας, όπως στην περίπτωση της Biden Beauty, ή επιλέγουν να τις προσπεράσουν.
Σε μια ίσως υπερβολική αναλογία θα λέγαμε πως ακριβώς αυτό συμβαίνει και με τη συμμετοχή των ατόμων στην εκλογική διαδικασία. Ακόμη και η μη συμμετοχή, η αποχή, έχει αντίκτυπο και πολιτικό βάρος.

Επιστρέφοντας στη Biden Beauty, η μάρκα δεν συνδέθηκε επίσημα με την πολιτική καμπάνια του Biden καθώς ο ίδιος και οι συνεργάτες του δεν βρίσκονται πίσω από τη δημιουργία της. H Biden Beauty αποτελεί την ενσάρκωση μιας ιδέας, την αναγκαιότητα να κινητοποιηθούν τα άτομα να ψηφίσουν, και να ψηφίσουν τον υποψήφιο του Δημοκρατικού κόμματος. Το πρώτο προϊόν ομορφιάς το οποίο κυκλοφόρησε ήταν ένα -μπλε φυσικά- σφουγγαράκι δύο όψεων για make up, το ‘’Biden Beat’’, στην τιμή των $20.20. Τα επόμενα ήταν το ‘’Biden Bounce Hyaluronic Acid’’ και το ‘’We Glow High Kamala Highlighting Stick’’. Το 100% των εσόδων από την πώληση των Biden Beauty products διατέθηκε στη Democratic National Committee, η οποία υποστηρίζει τους υποψηφίους του Δημοκρατικού κόμματος, όπως τον Biden.
Οι beauty brands δεν επαινούνται μόνο όταν υποστηρίζουν έναν πολιτικό/κοινωνικό σκοπό αλλά κατακρίνονται και για το γεγονός ότι μένουν αμέτοχες. Αυτή ήταν η περίπτωση των εκλογών του 2019 στο Ηνωμένο Βασίλειο όπου οι beauty brands δεν μίλησαν καθόλου για την πολιτική κατάσταση ούτε για την αναγκαιότητα της άσκησης του δικαιώματος της ψήφου. Εκτός βέβαια ελαχίστων εξαιρέσεων, όπως των Nails Inc και BYBI Beauty. Στο πρόσφατο κίνημα Black Lives Matter, στο οποίο οι Ρεπουμπλικανοί είχαν εκφράσει ξεκάθαρα την αντίθεσή τους, πολλές ήταν οι μάρκες ομορφιάς και μόδας, αλλά και συγκεκριμένοι σχεδιαστές όπως οι Marc Jacobs, Donatella Versace, Zac Posen που πήραν θέση και το υποστήριξαν, είτε με λανσάρισμα προϊόντων είτε με δημοσιεύσεις στα social media.
‘’Αν δεν παίρνεις το μέρος είτε της μίας είτε της άλλης πλευράς, τότε στέκεσαι στη μέση. Δεν κινείσαι προς καμία κατεύθυνση.’’ όπως σημείωσε ο David Yi, εκπροσωπώντας την Biden Beauty. Ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει πως η ομορφιά πάντα ήταν στενά συνδεδεμένη με την πολιτική ‘’Beauty has always been political’’.

Ήρθε η στιγμή λοιπόν για τις μάρκες να δείξουν την ταυτότητά τους και τις αξίες πάνω στις οποίες στηρίζονται, γιατί η πολιτική έχει μία θέση στη βιομηχανία της ομορφιάς, και μάλιστα καίρια. Καλούνται να κοινοποιήσουν τις ιδέες που υποστηρίζουν και να το κάνουν με δημιουργικότητα, πρωτοτυπία και πάθος.
Οι καταναλωτές δεν θέλουν να αγοράσουν απλώς ακόμα μία κρέμα, ένα make up, ένα κραγιόν, αλλά να υποστηρίξουν έναν σκοπό στον οποίο πιστεύουν, να στείλουν ένα πολιτικό μήνυμα και να εκφράσουν τη δυσαρέσκειά τους.
Ως New Year’s resolution θα μπορούσε λοιπόν να σημειωθεί ακριβώς αυτό. Οι beauty brands να πάρουν θέση και οι καταναλωτές να διαλέξουν με ποια θέση ταυτίζονται. Γιατί οι μάρκες και τα προϊόντα που επιλέγεις δηλώνουν κάτι για εσένα, ακόμη και τα πολιτικά πιστεύω σου!