Είναι γνωστό ότι η βιομηχανία της ομορφιάς μπορεί να αλλάξει εντελώς τη ζωή κάποιου. Καθημερινά αναδύονται νέα ονόματα, πράγμα που κάνει το χώρο πολύ saturated. Πλέον όμως, δεν αρκεί να έχεις γνωριμίες ή να είσαι ευπαρουσίαστος, γιατί πάντα θα υπάρχει κάποιος με καλύτερες γνωριμίες ή πιο ευπαρουσίαστος από εσένα. Πρέπει να προσφέρεις κάτι στο οποίο το κοινό θα θέλει να επιστρέφει. Για αυτό λοιπόν δημιούργησα έναν μικρό οδηγό με 30 πράγματα που πρέπει να έχεις στο νου όταν κυνηγάς μια καριέρα στο beauty industry. Ετοιμάσου καλά, γιατί τα πράγματα πρόκειται να γίνουν δύσκολα.
- Ανακάλυψε γιατί η ομορφιά είναι σημαντική για σένα και πίστεψε στη δύναμη της.
- Μείνε ενημερωμένη. Τα trends ανανεώνονται συνέχεια και το beauty industry έχει πάντα κάτι καινούργιο να σου πει. Μην επαναπαυθείς.
- Εμπιστεύσου τη διαδικασία. Οι followers και το χρήμα δεν έρχονται εν μια νυκτί. Πρέπει να κάνεις υπομονή και προσπάθεια.
- Επένδυσε στο marketing και το promotion. Επειδή μια επιχείρηση πηγαίνει καλά, δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να πάει καλύτερα. Μια επένδυση στο marketing μπορεί να εκτοξεύσει την επιτυχία.
- Μάθε από τα λάθη σου γρήγορα. Η βιομηχανία της ομορφιάς δεν έχει χρόνο για χάσιμο. Είναι αυτό που λένε “σταμάτα να κλαις για το γάλα που έχει χυθεί”. Αποδέξου το λάθος σου, πήγαινε παρακάτω και μη το επαναλάβεις.
- Χρειάζεσαι κόσμο να σε βοηθά. Μην υιοθετήσεις την “μπορώ να κάνω τα πάντα μόνος μου” ιδεολογία, γιατί η αλήθεια είναι ότι η ομαδική δουλειά έχει καλύτερα αποτελέσματα. Εμπιστεύσου ανθρώπους που έχετε το ίδιο όραμα και αξίες.
- Κινήσου γρήγορα. Η βιομηχανία της ομορφιάς κινείται γρηγορότερα από οποιαδήποτε άλλη. Εδώ αρμόζει η φράση “τα διαμάντια δημιουργούνται υπό πίεση”. Δεν θα σε περιμένει κανείς. Κάνε τώρα το βήμα.
- Εμπιστεύσου το ένστικτο σου. Η εμπειρία σου μαθαίνει τι λειτουργεί σε κάθε περίπτωση και αρκετές φορές χρειάζεται να ακούσεις αυτή τη φωνή στο μυαλό σου που σου λέει τι να κάνεις και όχι τόσο τους CEOs και τα marketing πρόσωπα.
- Χτίσε σχέσεις και μετά δικτυώσου. Αν δεν οικοδομήσεις δυνατές σχέσεις με το κοινό σου, τότε δεν θα επιστρέφουν να σε ακούσουν. Καμία συνεργασία δεν θα έχει νόημα αν το engagement level σου είναι χαμηλό.
- Λύσε το πρόβλημα. Δώσε λύση σε ένα πρόβλημα του κοινού σου και προώθησε γιατί η δική σου λύση είναι καλύτερη από των ανταγωνιστών σου.
- Be consistent. Σκέψου το έτσι “εσύ θα ήθελες να δουλέψεις με κάποιον που είναι all over the place;;”. Δημοσίευε τακτικά content και εκμεταλλεύσου τις ευκαιρίες που έρχονται.
- Καινοτόμησε. Η βιομηχανία δεν χρειάζεται άλλα άτομα να την προωθήσουν, οπότε στόχος σου πρέπει να είναι να είσαι δημιουργική και να προσφέρεις κάτι καινούργιο.
- Γνώριζε το target group σου. Είναι σημαντικό να ξέρεις σε ποιες ομάδες ανθρώπων απευθύνεσαι για να προσανατολίζεις αντίστοιχα το περιεχόμενο του την εκάστοτε χρονική περίοδο.
- Packaging is everything. Σκέψου το έτσι “ένα ωραίο thumbnail σε κάνει να κάνεις click σε ένα βίντεο στο youtube”. Αυτό είναι το κλειδί. Ακόμα και το καλύτερο προϊόν να έχεις, αν η συσκευασία δεν είναι ελκυστική κανείς δεν θα το αγοράσει.
- Τα κέρδη θα έρθουν, ίσως όχι γρήγορα, αλλά θα έρθουν. Κανείς δεν έγινε κορυφή στο χώρο της ομορφιάς μέσα σε ένα, δυο ή τρεις μήνες και τον κυνηγούσαν τα brands για συνεργασίες. Θέλει υπομονή.
- Γίνε master σε ένα τομέα και μετά επέκτεινε την επιχείρησή σου. Το να εξειδικευτείς σε ένα συγκεκριμένο τομέα, το skincare για παράδειγμα, σε βοηθά να μάθεις τι λειτουργεί για σένα και μετά μπορείς καλύτερα να διευρύνεις το αντικείμενο ενασχόλησης σου.
- Δώσε βάση στα social media. Τα social media έχουν απίστευτη δύναμη. Βάλε το όνομα σου στο χάρτη και διατήρησε παρουσία σε όσα social ταιριάζουν και χρησιμοποιεί το κοινό σου.
- Δεν χρειάζεται να αφιερώνεις το 100% του χρόνου σου. Βρες το σύστημα που λειτουργεί για σένα και εμπιστεύσου το.
- Connect with your intention. Μην κάνεις σκόρπιες κινήσεις που θα σου φέρουν παροδικά αποτελέσματα, αλλά οργάνωσε ένα πλάνο θέτοντας συγκεκριμένους, μικρούς και μεγάλους, στόχους.
- Μη ψάχνεις γρήγορους followers. Ναι, ένα giveaway μπορεί να σου φέρει followers αλλά λίγοι είναι αυτοί που θα μείνουν αν δεν τους αρέσει το περιεχόμενο σου όταν τελειώσει ο διαγωνισμός.
- Δοκίμασε διαφορετικά πράγματα. Μη φοβάσαι να ρισκάρεις. Think outside of the box και τόλμησε το ανήκουστο.
- Γίνε αυθεντικός και ύψωσε τη δική σου φωνή. Ακόμα και εσύ η ίδια βαριέσαι να παρακολουθείς άτομα που αντιγράφουν το ένα το περιεχόμενο του άλλου. Το κοινό θα μείνει κοντά σου επειδή δεν κάνεις ό,τι όλοι οι υπόλοιποι και είσαι μοναδική.
- Κάνε adapt στις αλλαγές της αγοράς. Μην αφήνεις το χρόνο να περνάει και εσύ να μην εξελίσσεσαι. Θα μείνεις πίσω έτσι και κανείς δεν θα θέλει να ακούσει για κάτι που ήταν μόδα πριν 1 χρόνο.
- Μη φοβάσαι τις συνεργασίες. Στο χώρο αυτό μαθαίνεις συνέχεια κάτι καινούργιο όχι μόνο για σένα αλλά και για την επιχείρηση σου. Μια συνεργασία μπορεί να σου μάθει πολλά πράγματα, είτε πετύχει είτε όχι.
- Κράτα ευγενική στάση απέναντι σε όλους. Συχνά θα δουλέψεις με άτομα που έχεις συνεργαστεί στο παρελθόν και θα είναι άβολο αν υπάρχει έντονη ατμόσφαιρα ανάμεσα σας. Άλλωστε έτσι χτίζονται σχέσεις που αργότερα μπορούν να αποβούν θαυματουργές.
- Πίστεψε σε σένα. Αν δεν πιστέψεις εσύ στον εαυτό σου, τότε πως περιμένεις να πιστέψουν οι άλλοι.
- Μάθε να αποδέχεσαι το “όχι”. Μερικές φορές μια συνεργασία που ήθελες πολύ δεν έγινε και στεναχωρήθηκες. Μη το βάζεις κάτω.
- Σε κάποιες περιπτώσεις, το “όχι” είναι “όχι ακόμα”. Τη συγκεκριμένη στιγμή μπορεί να χρειάζεσαι περισσότερο χρόνο ή η εταιρεία να πιστεύει ότι δεν είσαι ακόμα έτοιμη, όμως αυτό δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να επιτευχθεί αυτό στο μέλλον.
- Παρατήρησε τα analytics. Έχε το νου σου στις συνήθειες του κοινού σου και προσάρμοσε αναλόγως τις κινήσεις σου. Για παράδειγμα, μην προγραμματίσεις μια δημοσίευση στο instagram στις 4 το πρωί γιατί δεν θα έχει τόσο μεγάλη απήχηση.
- Be a product of the product. Το κοινό δεν είναι ανόητο. Αν οι ακόλουθοι σου δουν ότι δεν σου αρέσει πραγματικά ένα προϊόν και το προωθείς μόνο για το χρήμα, τότε η εμπιστοσύνη που σου έχουν κλονίζεται.
Αυτές λοιπόν ήταν μερικές από τις συμβουλές που καλό θα ήταν να έχει κάποιος στο νου του αν θέλει να ακολουθήσει το path στην αγορά της ομορφιάς. Οργάνωση, αυθεντικότητα και συνέπεια. Λέξεις κλειδιά που χτίζουν και διαλύουν καριέρες. Εμπιστεύσου τες.