Ξεκινώντας να γράφω το άρθρο, κλείνω τα μάτια μου και σκέφτομαι πόσο εύκολο ή πόσο δύσκολο είναι να μπορεί ένα πρόσωπο να είναι πρότυπο για εκατομμύρια άλλους ανθρώπους. Άραγε η ταμπέλα “influencer” ταιριάζει σε όλες αυτές ή όλους αυτούς που θέλουν να την έχουν; Είναι άραγε ένα επάγγελμα για όλους όσους το ακολουθούν ή είναι μια φούσκα της εποχής που θα εκραγεί; Και κάπου εδώ δίνω τις δικές μου απαντήσεις στις σκέψεις μου.
Το να είσαι influencer είναι ίσως ένα στοίχημα προσωπικό αλλά και επαγγελματικό. Προσωπικό γιατί βάζεις στόχους και θέλεις να τους πετύχεις. Θέλεις να μαζέψεις followers, να έχεις αναγνωρισιμότητα από τα social media, να έχεις μια προσωπική σελίδα στα social media όπου θα τραβάει το ενδιαφέρον και θα γίνεται αφορμή για συζήτηση.
Επαγγελματικό στοίχημα είναι όταν όλα τα παραπάνω έχουν πάρει επαγγελματική πορεία. Όταν τα brands αλλά και οι ειδικοί του χώρου σε εντοπίσουν και τότε ξεκινήσεις συνεργασίες που θα σου επιφέρουν κέρδος. Η επιτυχία για να ένα brand μετριέται σε νούμερα, σε πωλήσεις. Η επιτυχία ενός influencer μετριέται όταν έχει ζήτηση από διάφορα brands. Όταν πλέον το όνομα του παίζει στα τραπέζια των meetings και όταν οι διαφημιστικές εταιρίες μπορούν να προτείνουν το όνομα αυτό στους πελάτες τους για την προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών τους. Είναι πολύ σημαντικό γι αυτούς να εντοπίσουν το κατάλληλο πρόσωπο. Γιατί πολύ απλά ο πετυχημένος influencer ξέρει πως να μεταφέρει τον σωστό παλμό στο κοινό του.
Έχει τον τρόπο να επηρεάσει θετικά και να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των social media. Όταν η προσέγγιση του κοινού γίνεται με σεβασμό και επαγγελματισμό, όταν γίνονται μελετημένες συνεργασίες με brands και ειδικούς, τότε το να “κουβαλάς” τον τίτλο influencer είναι ίσως δύσκολη υπόθεση. Γιατί “κουβαλάς” την επιτυχία, την κερδοφορία ενός brand αλλά ταυτόχρονα βάζεις τον εαυτό σου στο στόχαστρο της σύγκρισης. Ναι η αλήθεια είναι ότι θα σε συγκρίνουν και αν καταφέρεις να πιάσεις τους στόχους, αν καταφέρεις να κερδίσεις την συμπάθεια και να δημιουργήσεις στο κοινό σου την ανάγκη να περιμένουν πράγματα από εσένα, τότε μόλις έχεις γίνει μια επιτυχημένη ή ένας επιτυχημένος influencer.
Όπως έχω αναφέρει ξανά σε προηγούμενο μου άρθρο ένας influencer μπορεί να την ίδια ώρα να διαδραματίζει πολλαπλούς ρόλους. Μπορεί να είναι μοντέλο, στυλίστας, content creator, πωλητής. Οι πιο επιτυχημένοι influencers πίσω από κάθε τους ποστ ή φωτογραφία έχουν ένα Project, ένα concept που πιστεύουν ότι θα έχει ανταπόκριση. Σίγουρα μια εντυπωσιακή επαγγελματική φωτογραφία με το ανάλογο outfit, makeup look, hair look και γενικά με ένα πιο professional στήσιμο θα κερδίσει βλέμματα, και εντυπώσεις. Η συμβολή των ειδικών στην ανάδειξη ενός influencer είναι σημαντική. Πλέον είναι απαραίτητη γιατί υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός και εδώ είναι που θα φανεί ο επαγγελματισμός.
Από την άλλη έχουμε τις διαφημιστικές εταιρίες που έχουν την δύναμη και τον τρόπο να προωθήσουν ένα πρόσωπο και να το ανεβάσουν. Το marketing είναι μια υπηρεσία που πλέον ακολουθούν τα περισσότερα brands. Αναζητούν πρόσωπα που μπορούν να τους φέρουν κοντά στο κοινό, να κερδίσουν και αυτά με την σειρά τους αναγνωρισιμότητα και μια θέση στα social media έτσι ώστε να έχουν την κερδοφορία που επιθυμούν.
Πίσω από κάθε επιτυχημένη influencer βρίσκονται λοιπόν σημαντικά πρόσωπα. Ειδικοί που με τον επαγγελματισμό τους θα ανεβάσουν και θα αναδείξουν έναν influencer. Η γνώμη τους και η εμπειρία τους είναι “κλειδιά” για να χτίσουν την πορεία ενός influencer. Ενώ η σωστή συνεργασία με τα brands επιφέρει αναγνωρισιμότητα, επιτυχία και κέρδος. Για τον σκοπό αυτό 2 ειδικοί και 1 brand μας λένε την δικιά τους άποψη.
Ο Στέλιος Κυριάκου Managing Director του The Office Advertising Agency με έδρα την Λεμεσό στην Κύπρο, πίσω από το τιμόνι της διαφήμισης και του marketing μοιράζεται μαζί μας τις απόψεις του έτσι ώστε το influencing να είναι επιτυχημένο.
Ποια η γνώμη σου για τις influencers γενικότερα; Υπάρχουν στην Κύπρο “πραγματικές” influencers;
To influencer marketing παίζει σημαντικό ρόλο στην digital στρατηγική. Σύμφωνα με μελέτες το 89% των marketers που ασχολείται με το influencer marketing λέει ότι η απόδοση της επένδυσης (ROI) είναι ίδια ή καλύτερη από τα άλλα marketing channels. Στην Κύπρο υπάρχουν κάποιες influencers που κάνουν καλή δουλειά.
Ποια χαρακτηριστικά πρέπει να έχει μια influencer έτσι ώστε να είναι το σωστό πρόσωπο για τα brands;
Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό είναι να είναι αναγνωρίσιμη και αυτό εξυπακούεται να έχει πολλούς followers. Στις περιπτώσεις που μια influencer έχει μια συγκεκριμένη εξειδίκευση και ένα πιο στοχευμένο κοινό τότε αυτό της προσδίδει επιπλέον προσόν.
Τι περιμένουν τα brands από τις influencers; Έχουν το αναμενόμενο αποτέλεσμα;
Σίγουρα τα brands περιμένουν μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα, αύξηση των followers τους στα social media αλλά κυρίως αυτό που ζητούν και θέλουν επίμονα είναι οι πωλήσεις. Υπάρχουν περιπτώσεις που έχουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα αλλά και άλλες που δεν τα έχουν. Αυτό οφείλεται είτε σε λάθος επιλογή influencer αλλά και από άλλους παράγοντες που αφορούν κυρίως το brand.
Ποιος ο ρόλος o δικός σου απέναντι σε brands και influencers;
Ένα γραφείο marketing είναι ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στο brand και τον influencer. Είναι αρμόδιο για την χάραξη της στρατηγικής, την διεκπεραίωση του πλάνου επικοινωνίας και την σωστή καθοδήγηση του influencer ούτως ώστε να καταφέρει να πετύχει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Τα social media είναι ο πυρήνας. Πως πρέπει να διαχειρίζεται μια influencer το κομμάτι αυτό; Το instagram είναι μια πηγή προβολής;
Τα social media έχουν κατακλύσει πλέον την ζωή μας. Για την influencer τα social media είναι μέρος της καθημερινότητας της. Αυτό όμως κρύβει παγίδες αφού πρέπει να γίνεται σωστή διαχείριση του περιεχομένου των αναρτήσεων, να υπάρχει πλάνο μέσο του οποίου να αυξάνονται οι followers και γενικά όλα να λειτουργούν με απόλυτο επαγγελματισμό.
Το instagram είναι η κύρια πηγή προβολής αφού αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη δύναμη γεγονός που το καθιστά ως μια αρκετά σημαντική κοινωνική πλατφόρμα για την προώθηση προϊόντων στο ευρύτερο κοινό. Σήμερα το δημοφιλές αυτό κοινωνικό δίκτυο χρησιμοποιείται σε μεγάλο βαθμό για σκοπούς διαφήμισης, καθώς πολλές εταιρείες θεωρούν ότι επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών.
Πίσω από influencer κρύβονται κάποιοι επαγγελματίες. Θεωρείς ότι οι συνεργασίες με αυτούς τους ανθρώπους είναι κλειδιά για την επιτυχία;
Είναι πολύ σημαντικό πίσω από κάθε influencer να υπάρχει μια ομάδα που να αποτελείται από επαγγελματίες. Αυτό είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα το οποίο προσδίδει μεγαλύτερη αξία στον influencer. H επιτυχία χρειάζεται μεθοδικότητα, σωστό προγραμματισμό, γνώσεις και φυσικά στόχους. Όλα τα παραπάνω για να υλοποιηθούν χρειάζονται μια σωστή ομάδα.
Ο Μάριος Ασκάνης ασχολείται επαγγελματικά με την φωτογραφία τα τελευταία 5 χρόνια. Μέσα από την δική του θέση βλέπουμε ότι ο ρόλος του είναι πολύ σημαντικός και καθορίζει το image και το στυλ ενός influencer.
Ποια, η γνώμη σου για τις influencers γενικότερα; Υπάρχουν στην Κύπρο “πραγματικές” influencers;
Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει μεγάλη τάση στο να γίνουν αρκετοί influencers. Υπάρχει ένας μεγάλος ανταγωνισμός μέσα στα social media. Αυτό φαίνεται και από το φωτογραφικό υλικό του κάθε λογαριασμού αλλά και από τα διάφορα περιεχόμενα που δημιουργούν. Στην Κύπρο λόγω μικρής αγοράς, είναι λίγο δύσκολο να επιτευχθεί ένα πραγματικό influencing.
Ποια χαρακτηριστικά πρέπει να έχει μια influencer, έτσι ώστε να είναι το σωστό πρόσωπο για ένα brand;
Να έχει ένα Lifestyle, το οποίο θα αντικατοπτρίζει την φιλοσοφία που ακολουθεί το brand. Να έχει την ικανότητα να “πουλάει” τον εαυτό της και ταυτόχρονα να κερδίζει οφέλη για το brand.
Πιστεύεις ότι μια φωτογραφία παίζει καθοριστικό ρόλο στην προώθηση και στην ανάδειξη μιας influencer;
Βεβαίως μια φωτογραφία παίζει σημαντικό ρόλο, και ίσως το σημαντικότερο γιατί έχει την δύναμη να κερδίσει βλέμματα. Να δημιουργήσει συναισθήματα και να “φτιάξει” μια εικόνα, γύρω από το πρόσωπο του. Η φωτογραφία κρύβει μια μαγεία που σε εξιτάρει και σε προκαλεί να αντιγράψεις, να δοκιμάσεις, να ακολουθήσεις.
Τι πρέπει να προσέξει μια influencer σε μια φωτογράφηση; Τι είναι αυτό που καθορίζει μια λάθος ή μια σωστή φωτογραφία;
Να είναι όσο το δυνατόν πιο φυσική, χωρίς να φαίνεται υπερβολική προσπάθεια. Πολλές φορές η ανάγκη να βγει ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα, φέρνει ακριβώς το αντίθετο. Μια φυσική, χαλαρή φωτογραφία πάντα κερδίζει credits.
Τα πολλά φίλτρα καταστρέφουν μια φωτογραφία και το πρόσωπο γίνεται αγνώριστο, αφού δεν έχει καμία ομοιότητα με την πραγματικότητα. Ενώ από την οι ατέλειες δείχνουν ότι η φωτογραφία είναι αυθεντική.
Πίσω από τους influencers κρύβονται κάποιοι επαγγελματίες. Θεωρείς ότι οι συνεργασίες με αυτούς τους ανθρώπους είναι κλειδιά για την επιτυχία;
Teamwork!! Η ομαδικότητα και η γνώμη του κάθε ενός στον τομέα που δραστηριοποιείται φέρνει ένα ολοκληρωμένο αποτέλεσμα. Η επιτυχία έρχεται όταν υπάρχει σωστή συνεργασία, όταν οι απόψεις, οι συμβουλές ,οι γνώσεις του ενός συμπληρώνουν τον άλλο.
Ojo Sunglasses. Ένα brand με γυαλιά ηλίου, καθώς η ιδέα/φιλοσοφία των γυαλιών ηλίου OJO ξεκίνησε πίσω στο 2010. Η συλλογή OJO Sun&glasses τώρα περιλαμβάνει πάνω από 450 διαφορετικά στιλ τόσο σε γυαλιά οπτικών όσο και ηλίου, για γυναίκες, άντρες και παιδιά. Με τον τρόπο αυτό ικανοποιούμε κάθε γούστο και στυλ, κάτω από την ίδια εμπορική επωνυμία OJO.
Οι προσπάθειές μας επικεντρώνονται στην εξαιρετική ποιότητα των προϊόντων μας, αξιοποιώντας την πιο σύγχρονη πολωτική και οπτική τεχνολογία, ώστε τα γυαλιά ηλίου μας να μην ακολουθούν μόνο τις τάσεις της μόδας, αλλά να προσφέρουν ταυτόχρονα την καλύτερη δυνατή προστασία από την ηλιακή ακτινοβολία. (100%UVA & UVB 400nm).
Όλα τα καταστήματα OJO Sunglasses σε οποιαδήποτε χώρα και αν δραστηριοποιούνται έχουν τις ίδιες ακριβώς τιμές και την προσφορά 1+1 δωρεάν με μέση λιανική τιμή τα €59. Ο πελάτης μπορεί να αγοράσει οποιαδήποτε δύο ζευγάρια γυαλιά ηλίου και να πληρώσει το ένα το πιο ακριβό. Σίγουρα η προσφορά μας 1+1 δωρεάν ήταν και είναι κάτι το πρωτόγνωρο για τις αγορές γυαλιών ηλίου, αλλά και άκρως ενθαρρυντικό για τους καταναλωτές.
Οι influencers έπαιξαν ρόλο στο ξεκίνημα σας;
Οι influencers το 2010 υπήρχαν με διαφορετικό τρόπο που ίσως τους γνωρίζουμε σήμερα. Χρησιμοποιήσαμε τραγουδιστές, ηθοποιούς, ραδιοφωνικούς παραγωγούς αλλά κυρίως τον ίδιο τον κόσμο μας, φωτογραφίζοντας τους.
Τι περιμένει το brand από τις influencers; Φέρνουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα;
Εμείς περιμένουμε από τους influencers να μας προσφέρουν μεγαλύτερη αναγνωσιμότητα στο προϊόν μας, αναδεικνύοντας τις σύγχρονες τάσεις της μόδας, που χωρίς αμφιβολία αντιπροσωπεύουμε.
Ποια στοιχεία θα καθορίσουν την συνεργασία σας;
Εμείς επιλέγουμε τους influencers μας έχοντας ως γνώμονα τον χαρακτήρα και τη συμπεριφορά τους στην κοινωνία αλλά και το κοινό που απευθύνονται.
Είναι πολύ σημαντικό να γίνεται μια συνεχής προώθηση από την συνεργασία σας. Πιστεύεται ότι γίνεται αυτή η προώθηση από τις influencers;
Ναι, καθώς η επιλογή των influencers που κάνουμε έχει και ως γνώμονα την επαγγελματικότητα τους αλλά και το ότι το προϊόν μας αντιπροσωπεύει τους ίδιους και νιώθουν ευχαριστημένοι με το προϊόν που παρουσιάζουν.
Ποιο το όφελος αυτής της συνεργασίας και για τις δύο πλευρές;
Να έχουμε μια συνεργασία που θα προσφέρει και στις δύο πλευρές, κρατώντας μας και τους δύο χαρούμενους και ευχαριστημένους.
Τι περιμένουν οι influencers από μια συνεργασία;
Να αναπτύξουν το κοινό τους αλλά και να τους διατηρήσουν χαρούμενους και κυρίως πιστούς.
Διάφορα Projects και giveaway που γίνονται έχουν ένα, σκοπό; Έχουν όμως την αναμενόμενη επιτυχία;
Έχουν την αναμενόμενη επιτυχία, αφού και δύο πλευρές γνωρίζουν που απευθύνονται και σε ποιο κοινό. Για εμάς χωρίς αμφιβολία, είναι να επικοινωνήσουμε το προϊόν μας όσο περισσότερο γίνεται σε διάφορες κατηγορίες κοινού.
Τα social media θα μπορούσαν να αναδείξουν το brand έχοντας μια δυνατή συνεργασία με μια influencer;
Βεβαίως, νοουμένου ότι αυτή η συνεργασία θα γίνει προσεκτικά, δηλαδή η επιλογή του προσώπου και αυτών των αξιών που αντιπροσωπεύει.